November 20, 2011

Grey Purple


I love this colors combination


top // unbranded
pants // atmosphere
shoes // zara
shawl // kamiidea
vest // using plain shawl


photo by Raden Adi


October 26, 2011

The Review : Meet Up With Such! Model Hunt the TOP 20

Yeay.. Finally I meet up with Such! Model Hunt #2 Top 20 on October 22nd 2011 to interview and photo shoot test at Studio Foto Anggrek-Pasar Mayestik Jakarta. 

Subhanallah.. They're very pretty. 
We had a good time. 
So much fun meet with new friends, new experience (this is my first time for photo shoot test).
And finally I meet up with Kak Suci Utami. 
She's prettier than in photos and videos. She's very kind and friendly.

and here we are....

Back (left-right): Tika, Dika. W, Zahra, Tasya, Natasha, Novie, Ludmilla, Eckie, Elok, Ucha, Ajeng, Nola
Front (left-right): Anna, Uun, Suci, Intan, Synta, Dian

Add caption


We get the goodie bag from Such! by Suchi Utami

All girls with cupcake and red velvet from the dream cake. very cute and yummy :)



foto ala ala cherybelle :D








Left-Right : Elok, Me, Novie, Suci, Natasha, Ajeng, Synta
Left-Right: Anna, Tasya, Nola, Me, Eckie, Ludmilla
Left-Right: Pauline, Dika, Dian, Me, Uun, Tika, Ucha

 Meet with all the girls and Kak Suci was so unforgettable moment. I'm glad to be a part of this event.
Thanks for all :D




Such! Model Hunt #2

Such! Model Hunt #2 held by Suci Utami, one of Indonesian fashion blogger. 
I adore her so much since I watched her hijab tutorial in youtube. She is very pretty in her hijab. :)
I sent my photos one day before the closing day. My photos were qualified and Alhamdulillah I became the Top 20 from 114 contestants. 





Thanks Kak Suci has given me a chance to be a part of this event :)

klik this link for further information about Such! Model Hunt

Nonieq Model Contest

Ini pertama kalinya saya ikut-ikut kontes kaya gini. Iseng-iseng coba kirim foto ternyata foto saya lolos kualifikasi untuk Nonieq Model Contest pada bulan Agustus 2011 lalu. 
Agak aneh waktu liat foto saya terpampang di Facebook orang lain ya. Hahaha pengen ketawa liatnya. Sistem penilaiannya berdasarkan jumlah like terbanyak di masing-masing foto. Sayangnya saya bukan orang rajin share foto dan minta temen2 untuk like foto saya. Hehehe.. But it was so fun.. 

1st Debut

This event held on October, 9th 2011 at Bright FO on Car Free Day Dago. This event held by Star Glam Magazine in collaboration with Bright FO and Radio Rama FM Bandung. 

This was my 1st debut on the catwalk. Ha! Not bad. Hahahaha :D 
The other models are my friend in Hijab Style Community (HSC) Bandung. 
They are Annisa Senova, Husnun Fauziya, and Dita Arpila. And the fashion stylist is teh Shofa. 

I was so nervous because it was the 1st time for me. But, It so much fun. I got new experience. 
Thanks Star Glam Magazine has given me the chance. :D

And here we are..


Briefing


Gladi Resik

1st style


2nd style


With the models, friends, and another performers

My Supporter. Adi & Rini. Thank you guys :)

All dress, top, veil // Bright FO
Pants and Shoes // Private Collection
Photo by Raden Adi
Photo edited by me

October 15, 2011

No Reason

I don't know. I just love this photos.
Maybe because of the most favorite my flower shawl. ha! Love it.



flower shawl // MNG

photo by Raden Adi

Apple Green






dress // Zysku Xena
shawl // Hijabers Shop
Shoes // Rotelli
flower brooch // Phoebe and Chloe

Photo by Papyrus Photo
Photo edited by Indra Purnama

October 03, 2011

Five








love them so much
thanks for the best friendship ever

location : Pangandaran &Batu Karas Beach

the beach















Top : Zara TRF
Jodphur Pants : Unbranded (Thailand)
Shawl : Dian Pelangi

Photo by : Rendy Ega & Raden Adi
Location : Batu Karas

September 25, 2011

The Story of My Name

Sebenernya agak lucu juga waktu mau posting tentang ini. Sempet mikir, "emang perlu ya?". Kata sahabat saya Rini, "perlu Nay". Jawaban singkat padat jelas.

Awalnya gara-gara ada salah satu temen baru yang nanya, "Naya itu siapa sih?", karena dia taunya nama saya Zahra. Saya jawab, "Naya itu saya." dan dia jawab... "oooo jadi selama ini Naya itu kamu."

Kadang ada juga temen yang udah lama kenal nanyain. "Nay, ko panggilan kamu jauh banget sih dari nama aslinya?".  Kadang cape juga cerita berulang-ulang tentang asal usul nama "Naya" ini. Jadinya suka asal nyeletuk "Nama kesayangan dari kakek", yang ini lebih ngasal "Nama artis" (kan artis-artis banyak tuh yang ganti nama biar namanya menjual).

Jadi gini ceritanya..

Nama saya di akte Zahra Purnama Esa Bekti. Waktu kecil kan ceritanya belum bentes nih ngomongnya.
Saya panggil diri saya sendiri "Aya", karena belum bisa bilang Zahra. Jadi kalo ada yang nanya, "Ade siapa namanya?". Saya jawabnya Aya.

Nah, waktu kecil saya itu katanya sering sakit-sakitan. Setelah diitung-itung (gatau ngitung pake rumus apaan), ada yang bilang katanya nama saya harus diganti dan diawali huruf "nun" (huruf N dalam bahasa arab).

Waktu itu orang tua saya males kalo harus bikin akte kelahiran yang baru kalo ganti nama. Jadi nama kecil saya yang tadinya Aya, ditambah huruf N di depan jadilah nama Naya.

Denger-denger tadinya mau diganti jadi Nurma. Kalo waktu kecil boleh milih, saya lebih suka Zahra ketimbang Nurma. Lucunya, karena dari keciiill banget saya dipanggil Naya, sampe sekarang kalo ada yang manggil-manggil Zahra kadang suka ga nyaut. hehehe

Cerita ini udah ratusan kali saya ceritain ke orang-orang yang nanya. Kalo saya jawab, "males ah ceritainnya bosen". mereka selalu bilang, "salah sendiri nama panggilannya jauh banget".

Jadi kalo ada yang nanya saya lebih suka dipanggil apa, jujur saya lebih suka dipanggil "Princess". Hahahahaha.. Ga deng, yang itu becanda. Itu sih panggilan sahabat saya. Ya ga Rin? ;p

June 24, 2011

Ayo Geng!!


After attended Mira's Wedding, we were go to Papyrus Photo. And here we are..


The Girls




The Boys



And here I am..



Mira's Wedding

Saturday, 11th of June 2011, me and friends attended Mira's Wedding at Balai Sartika Convention Hall. And here we are...

with my adi